måndag 19 januari 2009

Väder som passar mig för dagen

Med en tämligen lysande röd färg på kroppen och aningen trött efter en mycket trevlig, och sen nyårsafton med rejält firande så var dagens väder passande. Molnen dolde solen under större delen av dagen, små duschar av regn dök upp lite då och då, men då pratar vi om just små duschar, för min bok blev inte ens blöt. Jag tillbringade större delen av dagen i hängmattan med resans andra bok av Marie Ljungstedt, I denna ljuva sommartid. Ni som läst Marie Ljungstedts böcker ser att jag läst dem i lite tokig ordning, men böckerna är väldigt bra så det var okej.
På eftermiddagen var det dags för en riktig shoppingrunda. Vi besökte ett enormt shoppingcenter där vi intog en middag och åkte rulltrappa upp och ner, det var helt enormt mycket folk där eftersom thailändarna hade en ledig dag. Eftersom shopping inte direkt ligger för mig så blev det inte mycket shoppat, frukt och bröd blev det som fyllde mina kassar. Vi for vidare till ett aningen mindre köpcenter där det var lite lugnare för att göra ett nytt försök, och där lyckades jag få tag i en elektrisk "myggjagare" som dessutom innehåller en ficklampa och är laddningsbar, denna hade jag tänkt till min kära sambo som jag på sommarkvällarna får dela med myggorna. Jag fick även tag på ett par sandaler, eftersom mina tår eller rättare sagt mellanrummet mellan mina tår inte riktigt kommer överens med flip-flop sandaler längre. Britt-Marie blev tyvärr utan skor eftersom det inte fanns någon kod på hennes sandal och det tydligen inte gick att knappa in priset, detta var tämligen olyckligt eftersom Jack deras hund med jämn takt ser till att matte måste se över sitt skolager, hans har nämligen en speciell dragning till just hennes skodon.

2 kommentarer:

Brita sa...

Tadk Åsa för dina reseberättelser. Och tack för bilden på Jack! Jag lyckades aldrig fånga honom på bild, för för det mesta såg jag honom ute i trafiken på sidan av Gings bil och då hade jag inte kameran i högsta hugg. Det är ett under för mig att han fortfarande lever. Han hade inget vidare trafikvett men var otroligt charmig. Jag hoppas att han överlever länge än! Jag kämpar med tidsomställningen än men kapar lite tid då och då så snart är jag i fas.
Kramar från Brita

Brita sa...

Förlåt: TACK Åsa, ska det stå och inget annat.
Brita