måndag 26 januari 2009

Sista semesterdagen















Så var min sista dag i Thailand kommen. På morgonen pep det till i min mobiltelefon med ett meddelande från resebolaget, planet var sex och en halv timme försenat. Det tyckte jag var så tråkigt att jag stannade inne hela förmiddagen och surade. Men vid lunchtid så tog jag mig i alla fall iväg och åt lunch med Britt-Marie (det blev några luncher för oss i Thailand). Sedan kom Ging och hämtade mig och återigen fick jag tillbringa några timmar på Malée garden med svenska tidningar och annat smått och gott. Sedan tittade mina grannar Brita och Anders in och hälsade på och sa adjö, så då passade jag på att följa med dom på Kallot en sista gång och avnjuta en av deras underbara shake och prata lite.













Sen hann Britt-Marie och jag äta en sista middag tillsammans och det blev i form av pizza på Hen chef. Sedan bar det av mot flygplatsen och då lärde jag mig något jag inte hade haft en aning om. Nämligen att det inte finns någon mack öppen efter klockan nio på kvällen i Tahiland och automatstationer finns inte heller. Detta för att man inte skall okynnesköra med bilen i onödan, och då innebär det att man för säkerhets skull bör ha nog med bensin/diesel i bilen för att ta sig till sjukhus vid eventuell sjukdom, eller helt enkelt inte bli akut sjuk efter klockan nio. Tokigt kan tyckas, eller...
Hejdå Thailand, för denna gång!

1 kommentar:

Brita sa...

Härligt att ha fått följa med på din resa så här på bloggen också. Och vi ser fram emot trevliga pratstunder framöver. Bara det blir lite mera sommarvärme får vi ta en tur över till dig och hälsa på. Jag har kollat. Det är 90,3 km mellan våra hem. Inte långt.
Kramar från oss i Svärdsjö