måndag 12 januari 2009

Party i Rawai

Då var det dags för en kväll ute i omgivningen full av förlustelser. Kvällen startade med en god middag i sällskap med Britt-Marie och grannarna Anders och Brita för att senare fortsätta på Freedom bar i Rawai, där Ging spelar. Middagen startade på Nicki´s (jag tror det stavas så) som ligger vackert beläget precis på kanten till havet, det hela började med en frozen margarita för min del, garnerad med en vacker orkidée. Sedan stod goda musslor på menyn, min mat var suverän, tyvärr var inte Britas och Britt-Maries mat lika god =( Det hela avslutades med en efterrätt bestående av crepes suzette som även de var delikata. Efter denna digra måltid så var det dags att röra lite på sig för att skaka ner all mat, och hur gör man det bäst om inte med lite dans. Vi gick därför över gatan till Freedom bar för att lyssna på Ging och hans band och ta oss en svängom. Väl där så hör vi några som ropar "Hej, Åsa och Britt-Marie", jag blev väldigt överraskad, jag menar jag hade ju åkt över halva jordklotet ungeför. Där i baren sitter Tony och Anita, vänner från Bollnäs. Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans, alla vi från Malée garden och våra vänner från Bollnäs. Tyvärr syns inte Ging på fotot, men jag lovar att han sitter där bakom trummorna, och att han inte är med i bild det får helt enkelt fotografen (som är undertecknad) ta på sig helt och hållet. Som kuriosa kan nämnas att sångaren i bandet kan sjunga "Min gitarr" och "Fröken fräken", på svenska, detta efter att ha arbetat som trubadur och spelat folks önskelåtar, behöver jag tillägga att stället han arbetat på besöks av en hel del svenskar.







1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, maten var den mest smaklösa jag ätit sedan jag kom till Thailand. Men dansen var toppen. Och jag kunde hålla mig vaken ända till halv tre. Nära nog svenskt rekord för mig.
Kramar från Brita