lördag 10 januari 2009

Början på mitt liv som rödskinn

Igår kväll så tog Malée och Ging mig till en krog som heter Pak bong hern fa, eller "kasta maten restaurangen" . Ja, det låter konstigt det medger jag men det är så att kocken lagar maten som han sedan kastar iväg till en servitör som står i ett litet torn cirka tre meter bort och tar emot maten på ett serveringsfat. Rätten som används till detta är en grönsak som heter morning glory som jag tror är någon form av spenat. Det kan tyckas underligt men det är underhållande och ger en extra dimension till middagen, kanske något att prova i Sverige :-) Att restaurangen har väldigt god mat och trevlig personal gör ju inte saken sämre. Det är väl värt ett besök ifall du har vägarna förbi, vart den ligger, tyvärr besitter inte jag den vetskapen, men jag tror du kan gå in på Malées blogg och få hjälp med att hitta rätt.








Idag var första dagen att prova på solen i Thailand. Eftersom jag är av den åsikten att sand är ett tämligen överskattat material i samband med sol och bad så valde jag en pool istället för beachen. Dels för att det är lättare att simma och framförallt för att jag inte behöver sanera mig och mina persedlar från sand i en vecka framåt. Poolen ligger cirka hundra meter från "min" lägenhet.
Poolen där jag tillbringade min dag är väldigt vacker tycker jag och i ena änden finns en bubbelpool där man kan sitta och få lite massage. Det finns även fyra stolar i poolen vid baren ifall man skulle känna för att ta något att dricka medans man simmar. Under mina timmar vid poolen så var jag tämligen ensam, två besökande till var det hela. Men jag hade gott sällskap av Håkan Nesser. Sedan på vägen hem så släntrade jag in hos mina grannar där man kan få sig litet manikyr och pedikyr, det är något jag aldrig har gjort tidigare, men det är trevligt att bli ompysslad. Så en stund senare så stegade jag ut därifrån med vackert röda naglar på både fingrar och tår, redo för kvällens förlustelser med middag och party där vi skall lyssna på Ging när han spelar, tillsammans med Anders, Brita och Britt-Marie.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa dina rapporter, Åsa! Ännu roligare att ha fått vara en del av din vistelse här.
Vi hörs!
Brita