fredag 23 januari 2009

Bara två dagar kvar

Snart är min tid i Thailand över, det är med blandade känslor det bär av hemåt. Livet här är underbart bekvämt och härligt, det är jätteroligt att träffa Britt-Marie och Ging. Men hemma väntar min kära sambo och alla djuren, som jag längtar så hett efter. Men det är väl bra att jag längtar hem för annars skulle det förmodligen innebära att jag längtade bort hemifrån minst elva månader per år, och det skulle inte vara en trevlig vardagssituation.

Efter förmiddagens simning vid poolen där jag träffade både Eva från Ängelholm och John från Idaho. Det var intressant att träffa någon från Idaho eftersom jag hade mycket kontakt med Idaho när jag jobbade med järv, eftersom det forskats mycket på järv där. Sedan var det dags för lunch med Britt-Marie. Vi lunchade på en restaurang där man löst utebelysningen på ett eget sätt, man har helt enkelt satt glödlampor (lågenergi) i gamla flaskor och på så sätt fått en trevlig belysning.
På samma restaurang fick vi en del av förklaringen varför det är så billigt i Thailand, eller... Efter lunchen så begav jag mig hemåt för en stunds vila och bokläsning innan det var dags att besöka en av de restauranger jag frekventerat ganska ofta, "stenbordet" som ligger i byn. Det börjar bli lite mycket ris så ikväll väntas en saftig pepparstek. Efter middagen så hamnade Britt-Marie och jag på deras altan för att prata lite, men när man inte haft tid och tillgång att prata om hur man har det och hur man haft det sedan sist man träffades och det är över ett halvår sedan så förstår ni att det tar en stund, så det blev en lååååång pratstund.


Inga kommentarer: