fredag 9 januari 2009

Min första dag i Thailand

Aningen trött och sliten efter den ganska långa resan så vaknade jag inte ur min törnrosasömn förrän det gått en bra stund av dagen, sakta, sakta, kommer jag till sans och förstår att jag faktiskt är i Thailand och inte hemma i Bollnäs. Jag börjar nyfiket så sakta undersöka min omgivning. Jag bor lyxigt på Malée garden.














Jag har liksom ett eget hus med egen trädgård, hur härligt som helst. Och inte nog med det jag har air-condition i både sovrum och vardagsrum och i trädgården står hängmattan i vilken jag har för avsikt att umgås med många trevliga författare, vad mer kan man önska =) Blir du nyfiken och vill veta mer så gå in på Malée Garden. Och glad blev jag när magen började knorra så smått och tog mig en titt i kylskåpet och fann detta...

Jag sätter gladeligen i mig denna ljuvliga frukost, som dessutom är härligt lättlagad vilket är en frukost precis i min stil. Jag träffar även mina grannar som kommer från vårt grannlän Dalarna, Anders och Brita, det är två glada och positiva personer som njuter av livet, så vi skall nog komma bra överens.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är hemma igen och vill dela med dig av din resa!Har ju sett endal foton från syrrans Thailands äventyr...

Admin sa...

Va fint du bodde, hahahihi!

Kram!