fredag 9 januari 2009

Bandykväll på Sävstaås

Igår var det dags att bevista bandyarenan efter min vistelse i Thailand. Vi fick en inbjudan av min barndomskompis att tillbringa kvällens match i en av "holkarna" (en stuga som är byggd intill planen). Min väninna Åsa är en av de få , förutom bland annat mig själv, som kan ståta med en bandymedalj i brons, en i silver och sist men inte minst en i GULD. Dessutom har vi tillbringat otaliga matcher med att sälja korv och glögg på bandyn. Vi har bland annat lärt oss att det är väldigt viktigt att utöka korvspadet med lagerblad och kryddpeppar för att få den "rätta" smaken. Vi hade som vanligt väldigt trevligt och att vårt BGIF vann över Örebro med 13-2 gjorde inte saken sämre =) Jag har under min vistelse i Thailand fått ett recept på lingonglögg av Brita, det är en underbar dryckjom som du hittar receptet på i resedagboken och Grop Brita, tyvärr hann jag inte koka någon till igår, men det skall nog hinnas med eftersom vårt Bollnäs såg så taggat ut att vi nog skall vara med en lååång stund i år.

Inga kommentarer: