tisdag 13 januari 2009

Molnigt och lugn i hängmattan

Efter två och en halv dag i det soliga Thailand så hade mitt skinn fått nog, röd räcker inte på långt när som beskrivning av min kulör. Dagen var molnig och regnet kom i små, små droppar lagom utspritt, det var endast som en liten sval behaglig smekning i värmen. Så efter en morgonpromenad så bänkade jag mig i den gröna sköna hängmattan i trädgården tillsammans med Håkan Nesser och hans "Skuggorna och regnet" när eftermiddagen gjorde sitt intåg så tog jag mig ett litet yogapass. Och dagen avslutades med en oljemassage, och den massagen var verkligen från topp till tå. Från varje liten del av tår och fötter upp till öron och hårbotten. Och det skall jag säga att en sådan liten späd varelse kan ha så starka nypor det är för mig ett mysterium. Men det gjorde gott i hela min kropp, och då menar jag hela min kropp. Det var en skön och avslappnad dag.

Inga kommentarer: