fredag 23 januari 2009

Prövningar vi möta få...

Den här veckan har satt mig på prov i tålamod och arbete som mekanisk vindrutetorkare och datafixare. I onsdags när det snöade som ymnigast då valde min bil att testa min lojalitet som fordonsägare, vindrutetorkaren beslutade helt frankt att ta semester. Och nu förstår jag varför man måste ansöka om semester i god tid, för om så varit hade jag självklart haft en lösning på problemet. Men så var inte fallet nu, utan jag fick kliva in som vikarierande vindrutetorkare, och det kan jag lova, det är inte en bra kombination när man skall köra bilen med, det blir stökigt. Alltså kontaktade jag min allestädes närvarande mekaniker som ilade till min tjänst, och det som var fel bestod i att en skruv (eller mutter) behövde skruvas fast. Tack för hjälpen Jonke!

Torsdag morgon mötte oss med en halvdöd dator och en heldöd vattenpump. Irritation uppstod. Men på eftermiddagen så hade det mesta löst sig, felet på vattenpumpen var en trasig elkabel vilken våra grannar Lindbloms el fixade, då var det problemet löst. Men det måste jag tillstå att hundra meter kabel är betydligt längre än man kan tänka sig när man drar ut den. Prova får ni se! Datorn fixades med hjälp av Telias support, och se den piggade på sig efter behandlingen. Att vara utan dator det har jag varit den mesta delen av mitt liv, men ärligt talat undrar jag om jag börjar bli beroende.

Nu går vi mot en vilsam helg, helst utan intermezzon. Dessutom måste jag tillstå efter den här veckan, att killar förgyller min tillvaro =) Trevlig helg!
P.S. La ni märke till Kick Partys suveräna spurt på V-65:an i onsdags, det gjorde jag, så nu håller jag utkik efter nästa start.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Åsa, tack för dina kommentarer på min blogg. Nu har även jag tagit del av dina äventyr i Thailand. Det låter underbart!!! Din tillvaro hemma med Fiffan låter inte fy skam heller. Men trasiga vindrutetorkare och datorer kan man klara sig utan.
Noterade du filmen på söndag om Jean-Marc Imbert?