onsdag 21 januari 2009

Nytt semesterboende

En dag var det slut på min vistelse på Malée garden, jag skulle flytta till Orchid garden i den andra änden av byn. Det skiljer cirka femhundra meter på dessa ställen, och det är inte svårt att hitta. Rummet var långt ifrån så lyxigt som jag bott på Malée garden, men det fanns allt jag behövde och som plåster på såren så fanns det en pool tre meter från mitt rum.
Som sagt rummet var inte det lyxigaste men okej. Men trädgården och poolen var av en annan kaliber, och inte tillbringar man ju så mycket tid inne på sitt rum i Thailand. Fast det förstås man sover ju där och air-condition fanns, och jag lovar er, det behöver man i detta klimat för att få en god natts sömn.
På kvällen var det dags för fest igen, färden gick till "kasta maten restaurangen" i sällskap med (Cotton)Johanna, Mike och deras två barn Liam och Emmy, samt de nya gästerna på Malée Garden och naturligtvis Ging och Malée. Vi hade en trevlig kväll, Ging fick inte många lugna stunder eftersom han fick tolka mellan tolv hungriga svenskar och personalen, Ging var nämligen den enda språklänken mellan gäster och restaurangen. Jag kan säga att han hade det ganska stressigt innan alla fått sin mat och dryck. Men den enda som märkte av detta var just Ging, vi andra tyckte att allt flöt på och gick bra.

Inga kommentarer: