lördag 17 januari 2009

Idag var Sverige i paritet med Thailand

Idag har det varit en dag som snuddar på det perfekta. En klar och kall morgon där himlen lovar gott inför den stundande dagen som är i vardande. En lugn stund efter utsläpp och fixning av stallet, frukost och en del pyssel med tvätt och blommor, även blommorna som skall förgylla vår trädgård i sommar. Sen bestämde Emelie min kollega och ridassistent att vi skulle ta flickorna och ta oss en tur i det underbara vintervädret. Emelie fick dock för en sekund kontakt med backen då Liten halkade till på en isfläck, men inget allvarligt inträffade, Fiffan stod kvar lugnt och stilla, Liten lät sig fångas igen och Emelie svingade sig upp i sadeln och vi fortsatte vår ridtur som om inget hänt =)
Efter det blev det en stund i vår källare där vi trivs bättre än bra, och inte nog med det vi blir väldigt rena med till och med mellan tårna.
Nu skall vi till svärmor och svärfar där vi skall få middag och umgås hela kvällen, det har ju inte blivit så mycket av den varan under jul och nyår, men vi skall försöka reparera en del ikväll. Ha en trevlig lördagskväll, imorgon skall ni får en rapport från det leende landet igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag får ju säga att jag har fått in beskärda del av att bita i grästet.. Fick ju låna en pålle ett tag som hette Demon Broline, han var en som slängde av mig stupiett, många rengnkläder sletssönder då. Men det var mkt nära en kväll när vi (syrran) skulle rida till ridhuset och någon öppnade en dörr och vädrade en matta, och där satt jag i godanro, och då var det nära. Då var jag extra glá för W-sadeln *ler*
Du då hur många ofrivilliga avsittning har du, eller den senaste?