torsdag 22 januari 2009

Drabbad av hemlängtan

PoolenOrshid garden är testad och med råge godkänd, 1 300 meter, den här poolen är lite svalare än den tidigare och därför lite skönare att simma i. Trängseln vid poolen är lika arbetsam som vid den tidigare poolen, kommer det en eller två personer per dag, i övrigt är jag allena. Men jag tycker att det är tämligen suveränt att ligga ensam vid poolen och läsa, för dagen är det Nora Roberts, Heta Linjen, men den är snart slut och då väntar Birgitta Edlund och hennes Från vår bar i Provence.

När jag klarat av dagen så drabbades jag av en otrolig hemlängtan och ringde därför till mina nära och kära hemma. Sedan gick jag iväg och fick massage, jag gick till samma flicka och fick än en gång en undergörande topp till tå massage. Efter det så passade jag på att prova en ansiktsbehandling, den pågick i en timme och bestod av åtta moment. Jag kan säga att samtliga moment inte var lika behagliga, men överlag så var det skönt, sen känner man sig oerhört lyxig när man ligger där med varma fuktiga handdukar över ansiktet.

Efter detta så kände jag att jag var lite hungrig så jag gick och tog mig en liten middag. Sen kände jag att jag nog kunde bege mig hemöver för att få mig lite skönhetssömn. Men så fåfäng som jag uppenbarligen blivit så passade jag på att få både manikyr och pedikyr innan jag kröp till sängs. Jag kan lova er att min hemlängtan gick inte över med den lindrades en hel del av alla som pysslade om mig. Denna kväll inklusive middagen kostade totalt 120:- svenska kronor, då blir det liksom av att skämma bort sig lite och få lite lyx och flärd som man annars inte ser så värst mycket av.

1 kommentar:

Brita sa...

Jag följer med på din resa, men nu på bloggen. Jag hade aldrig någon hemlängtan men det hade nog varit annorlunda om inte Anders varit med. Jag tog mig tyvärr inte iväg på behandlingarna som du beskriver men Anders körde desto hårdare med massage. Priserna var ju mer än överkomliga.
Kram från Svärdsjö