fredag 9 januari 2009

Hemma igen

Nu är jag hemma hos familjen igen efter en helt underbar semester i Thailand som varit rena hälsoresan. Till er som funderar på att åka till Thailand vill jag bara säga en sak, åk imorgon dag eller så fort som möjligt. Mitt mål med resan var i första hand att hälsa på min kära väninna Britt-Marie och hennes make Ging. Men jag fick så mycket mer, jag skall visa er mitt Thailand under ett tag framöver. Kvällen före julafton så skjutsade min kära sambo mig till Arlanda där han skulle lämna av mig och hämta Bettan som landat hemkommen från Thailand om allt fungerat. När vi kom fram till flygplatsen så fanns Bettan redan på plats och det kändes jätteskönt att Peter slapp åka hem ensam utan hade trevligt sällskap. De hann hem innan jag for så jag kunde lämna landet i förvissning om att de var hemma i tryggt förvar.

Detta är Britt-Marie eller Malée som hon heter i Thailand och Ging från en sommardag i Stockholm. Framför mig låg nu en låååång flygresa, ska jag vara ärlig så hade jag oroat mig en del för resan, vilket jag definitivt inte behövt göra så här med facit i hand. Det gick nästan onödigt bra, jag som inte sett filmen "Mama Mia" såg fram emot detta lagom efter maten, men jag har sortfarande inte sett den filmen eftrersom jag somnade sött efter några minuter och vips så var det dags för frukost och sen var vi framme. Väl framme så mötte Malée mig och det bar av "hemåt", det blev en mycket lugn kväll med middag och tidig kväll.

Mer rapporter kommer =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ska bli trevligt att ta del av din thailandsresaså här på bloggen. Jag är glad att jag fick vara en del av den på plats. Och glöggreceptet var rätt ihågkommet men för säkerhets skull ligger det nu på min resedagbok.
Kramar från Brita, som njuter av svensk sommarvärme, plus 24 grader, på balkongen på Maleé Garden medan dagen sakta ljusnar.