måndag 29 juni 2009

Livet leker

En så underbar tid vi har, nu när man börjat vänja sig vid värmen som råder och när man dessutom har förmånen att ha sommarlov och kunna bada när man vill och ta dagen som den kommer. Större delarna av dagarna tillbringas som sagt vid vattnet för att kunna få svalka med jämna mellanrum. Men med åren (eller kan det vara min ålder) så har bryggan blivit aningen obekväm att tillbringa längre stunder på, men vad gör väl det när man har en hängmatta med ställning i aluminium som är sanslöst lätt att flytta. Den är mumma att ligga och läsa i eller bara ligga.
Igår var det dags att gå på en konsert som jag köpt biljett till för en lång tid sedan, det var Hanna och hennes Bollnäskör som skulle uppträda i Freluga, en pytteliten by några kilometer från mitt hem. Där finns en trädgårdscen som är oerhört trevlig, men tar med sig något att sitta på och en pick-nick korg sedan är det bara att njuta av både förtäring och inte minst musik. Det börjar med Hanna och Bollnäskören för att sedan fortsätta med Perssons Pack och Tomas Di Leva för min del.

Kvällen och Freluga bjöd på en underbar kväll med härligt väder, skön avslappnad stämning samt en hel del patriotism. Vi fick höra en hel del anekdoter från tiden i Körslaget dessutom fick vi höra de låtar som spelades i bussen till och från Stockholm, och tro det eller ej, då fick jag mig till livs ytterligare en hel del låtar som lyfter mitt humör och välbefinnande. Eller vad sägs om Traste Lindéns kvartetts "Jag är en lycklig man", "Svenska flaggans dag" m.fl. Hanna avslutade med några låtar från sin nya skiva, bland annat en sång som heter Kilafors. Jag har försökt mig på att "filma" lite för att ge er en lite känsla, men eftersom jag är en total nybörjare så får ni ha lite överseende...


2 kommentarer:

Brita sa...

Toppen att få ta del av både hängmattan och kören. Filma gärna vidare om du är på fler uppträdanden i sommar så får jag del av mera.
Jag far rätt illa i värmen. Arbetar eller är inne med förkylning i kroppen och det är inte så skönt. Skulle passa bättre med brygga osv.
Ha det!

Åsa sa...

Hej Brita, självklart skall jag filma resten som jag tar del av i sommar, jag behöver övningen =). Stackars dig som är förkyld i denna hetta, hoppas den går över och att du får vara ute och njuta snart, kram.