söndag 14 juni 2009

Regnet det bara öser ner

Här har himlen öppnat sig och regnet öser ner, och inte kan man gnälla heller för som en farbror på travet sa så är det bra för "grannens torra hö och min potatis". Nu har jag ingen potatis, men någon skall ju odla den potatis jag vill äta i höst och vinter och den behöver säkert regn den med. Dessutom får man ju en "kojdag" där man kan passa på att vara inne och mysa till det. Någon promenad var heller inte att tänka på men å andra sidan så fick ju min träningscyckel lite välbehövlig motion. Så med andra ord är det ju bara fördelar att det regnar som det gör =)
Imorgon är en ny dag och då kanske det regnat färdigt, den som lever får se. Ha en bra dag vartän du befinner dig, i regn eller sol.

2 kommentarer:

Brita sa...

Vi försöker uthärda i regnet på den här sidan av landskapsgränsen också. Regnet är säkert bra för någon. Min mormor sa alltid att det kan aldrig regna för mycket före midsommar. Så då håller jag mig till det, även om jag tycker att det är trist eftersom jag har några av mina få lediga dagar denna sommar.
Kram

Mija sa...

Undrar hur mkt regn det finns??