fredag 19 juni 2009

Tokig eller...

Klockan är tio över sex på midsommardagsmorgonen och jag sitter här vid datorn, jag är på väg att följa min granne till hennes jobb.
Vart hon jobbar?
Jo, hon jobbar hos travtränare Tomas Pettersson.
Vad jag skall göra där?
Jo, det jag är så bra på, mocka.
Varför?
Jo för att jag vill (dessutom hoppas jag att det ingår kaffe).
Sedan skall jag innan jag far hem passa på att gräva upp några blommor i Tomas och Åses trädgård, hon har nämligen en sorts blommor som växer som ogräs, är jättefina och gör sig dessutom väldigt bra i en vas på bordet, vad mer kan man begära av en blomma. Jo, att dom luktar gott, och det gör dom med.

God fortsättning!

3 kommentarer:

Mija sa...

Jag försår dig! Man kan göra betydligt sämre saker en midsommar dag. Dagen ser dessutom ut att bli fin! Njut!

Admin sa...

Ja tokig är du ;-) Kram

Åsa sa...

Mija och Malee: Jag hade en jättetrevlig förmiddag med mockning, fika och trevligt umgänge.Men jag upptäckte även att det är ganska mycket att mocka sexton box, så jag blev ganska mör så idag nöjer jag mig med mina två hemmavid.