torsdag 25 juni 2009

Värmen får mig att längta till Thailand

Det låter konstigt att man längtar till ett ännu varmare ställe mitt i värmeböljan. När min väninna B-M sa så då förstod jag inte riktigt vad hon menade, men då hade jag inte varit i Thailand. Det är ju nämligen så att där finns det ju air-condition, vilket vi inte har så gott om i svenska hus och lägenheter, och det är något som gör livet enklare och mer behagligt i varmare tider. Kan det kanske bero på att de har mer värme och oftare än vi har? Men i vår nya lägenhet kommer det att bli något liknande i alla fall i sovrummet, det känns skönt att veta.

Inatt har en av vår tids stora artister dött, Michael Jackson, han har skänkt oss oerhört mycket glädje och underbar musik och vi kommer alltid att nynna hans sånger samt gräma oss över att vi inte kan göra "moonwalk", frid vare med honom. Hans kommer alltid att leva kvar genom sin musik.

1 kommentar:

Brita sa...

Jag längtar också till Thailand. Och jag skulle behöva aircondition just nu. Varmt inne och feber i kroppen är ingen vidare kombination.
Jag hörde Michael Jackson-musik nästan hela dagen igår på radio när jag satt och körde bil. Inte helt fel. Han har lämnat stora spår efter sig.....
Kram från Svärdsjö