lördag 20 juni 2009

Nu lider midsommarhelgen mot sitt slut

Idag är det annandag midsommar och helgen är snart över. Idag är det släktträff i Herte där min mor kommer ifrån, vi träffas varje sommar och äter, umgås, leker och går på styltor. Det är väldigt roligt att träffa alla kusiner och mostrar och morbröder och höra hur alla har det och hur livet lever med dem. Ett av barnen som var med på släktträffen hade en fundering en gång, en undran som bara kan komma från ett logiskt barn, han frågade sin mor varför de skulle på släktträff och undrade i samma andetag "vem som hade tänt". Som han tyckte, lika ord fast olika betydelse.

Sen när helgen är slut på riktigt, ja då tar sommarlovet över och jag får chansen att styra mina dagar precis som jag vill, tillbringa dagarna vid badplatsen med Annika eller i hängmattan med en god bok ett korsord eller "sommar" på radion. Jodå jag skall göra lite nytta också under sommaren, bokföring, trädgårdsarbete, byggnadsarbete och lite annat, fast när jag skall göra det och hur länge det bestämmer jag själv. Här kommer jag att tillbringa mången god sommardag =)

Inga kommentarer: