torsdag 11 juni 2009

Toppenvecka

Här kommer en hälsning från en som upplever en riktig toppenvecka. Igår tillbringade vi dagen på Järvzoo tillsammans med våra elever. Till och med vädergudarna var med oss, när vi tittat på "De fem stora" och ätit lunch så var det dags att starta promenaden runt anläggningen och se på alla djuren. Då slutade det att regna och höll upp resten av dagen för att inte starta igen förrän på kvällen. Vi hade tur och såg alla djuren förrutom myskoxarna, fina kort blev det också. Jag hade naturligtvis tänkt dela med mig av upplevelsen i fotoform men dessvärre så vill inte kameran och datorn som jag vill, det verkar inte som de är kompatibla för dagen, men förhoppningsvis så löser det sig. Jag blir alldeles sjuk var gång jag är på Järvzoo då jag minns tillbaka på den tid jag tillbringade där för mitt exjobb, då jag hade förmånen att studera deras järvar, deras vänlighet och hjälpsamhet under den tiden. Morgnarna på Järvzoo när solen går upp och jag satt där och njöt i endast djurens sällskap med en kopp kaffe, dessa morgontimmar minns jag med stor glädje.

Nu sitter jag här och skall strax bege mig iväg på studentbal, mina första kontaktelever tar studenten i år och lämnar oss för ett liv på egna ben, så ikväll har vi vår sista kväll tillsammans. Det känns lite vemodigt men samtidigt så känns det bra att de har ett bra liv att komma till med sysselsättning, lägenhet, dom har nu en underbar tid framför sig och allt ligger ordnat och bara väntar. Så imorgon åker hembygdsdräkten på och det är dags att gråta en skvätt till "Den sommartid", fast det hör till om det skall vara något sommarlov.

2 kommentarer:

Mija sa...

Hoppa vädret är med er!

Åsa sa...

Vi har haft tur med vädret hela veckan. Ingen strålande sol men varmt och uppehåll, det duger gott.