onsdag 24 juni 2009

En doft av Thailand

Igår blev jag påmind om min vistelse i Thailand, rent bokstavligt fick jag en doft av Thailand. Jag packade upp lite sommarkläder som jag sist beslöjade min kropp med under min vistelse på sydligare breddgrader, och när jag tog fram mina kläder så doftade dom semester. Nu funderar ni om det var sololja och annat, men icke, det doftade nytvättat, för jag ville inte packa mina kläder smutsiga i en resväska och tvätta vid hemkomsten utan lämnade in dem för tvätt, och det var doften jag kände igår.

Nu visar min termometer på 28,5 grader och klockan är bara nio på morgonen, i kylskåpet står en sallad för medtagning till badstranden samt vatten och en termos kaffe. Vårt badgäng har planerat en heldag på bryggan inklusive lunch. Jag sitter bara här och funderar om jag skall ta med mig min kära hängmatta till badstranden, vi får väl se hur jag gör, men det skulle vara himmelskt. Min rygg skulle dessutom må bra av att se lite mindre av solen idag eftersom den återtagit den röda ton den hade i Thailand.

Ha en härlig dag i vårt sköna sommarland!

2 kommentarer:

Admin sa...

Ljuvligt! Både med nytvättat och sommarvärme. Vacker bild! Kram

Åsa sa...

Så här mysigt kan vi ha det i Bollnäs, och Kolbotten är ett vackert ställe, fast det tycker ormarna med, men man får väl dela med sig av livets goda ;-)