tisdag 23 juni 2009

Årets första dopp är avklarat

Idag var det dags igen, den årliga återföreningen och samvaron på Kolbotten, vår och ormarnas badplats. Både Annika och Lena badade och då kände jag pressen, jag kände att jag liksom inte hade något val. Sagt och gjort, iskallt var det så det var bara att ta fart och springa fort, fort, fort ner i vattnet, det hela gick så fort att jag nästan inte hann bli blöt. Men värmen på bryggan var i det närmast obarmhärtig så det blev ett dopp till innan det var färdigt, så nu är premiären avklarad.

Medan jag låg och hade det bra vid vattnet så var det två stackars killar i vår blivande lägenhet och plockade ner kakelugnen för att så småningom sätta upp den igen med nya tegelstenar invändigt samt nya luckor och genomkollad ugn. Sen är det bara att sätta igång och elda, ja, det förstås, vi får vänta sex månader innan det är redo för eldning, men snabba matematiker förstår att vid juletid är det dags. Det skall bli hur mysigt som helst. Jo, jag var inte helt tanklös mot killarna, dom fick i alla fall en varsin glass.

Imorgon är det dags för samvaro och dopp igen på vår kära brygga.

3 kommentarer:

Brita sa...

Strongt jobbat. Ha det så skönt!
Kram

Admin sa...

Burrr! Kram!

Åsa sa...

Ja,det var kallt men annat än att det var avsvalkande vore synd att säga. Kram på er!