lördag 13 juni 2009

Teknikens under och internationella bastudagen

Som ni vet har det varit någon osämja mellan kameran och datorn, jag hade planerat att ta itu med detta problem idag eftersom jag har en hel del bilder i kameran från Järvzoo, studentbal och avslutning som jag vill lägga in i datorn. Så i förmiddags så installerade jag mig vid datorn för att ta tjuren vid hornen, men för att se problemet så satte jag först i kameran och anslöt med sladden, som jag har gjort otaliga gånger denna vecka. Och hör och häpna, då fungerade allt som vanligt och utan problem, jag hade inte gjort något annorlunda utan helt plötsligt så var problemet ur världen, denna makalösa teknik. Konstigt men trevligt, så här kommer några bilder från Järvzoo, vi börjar med vargarna...













Sedan kommer en stolt moder som dock inte vill visa sin avkomma utan gömmer den nära, nära sin kropp.

Sist men definitivt inte minst mitt favoritdjur näst efter hästar, mina vänner här kommer järven...












Så dagen började otroligt bra och fortsättningen ser lovande ut. Idag är det är nämligen "internationella bastudagen", det finns snart dagar för allting, och ute är det regnigt och lite huskigt. I kylskåpet står en skål med kycklingsallad med bröd till som går alldeles utmärkt att inmundiga nere i källaren efter ett värmande bastubad, jag har dessutom kylt en flaska Mintu som är ett finländskt snapsalternativ som lämpar sig utmärkt för en bastuskål =)

1 kommentar:

Admin sa...

Jaså, den attans järven är ute när du kommer. Undrar om jag någonsin får se en...

Tekniken under är stundom mycket unerliga. Men när apparaterna lagar sig själva finns inget att klaga på - det är bara att tacka och ta emot!

Var det gott med Mintu? Kram!