torsdag 12 februari 2009

Tänk om man ändå vore en dator

Idag har vi varit med vår dator till datorförsäljaren, detta för att ta till åtgärder som jag själv också skulle behöva gå igenom. Vi har alltså försett vår dator med mer minne och därmed även fått en ökad kapacitet och en snabbare dator. Det är inte alls ovanligt när det gäller den här årsmodellen sägs det att man vill göra så. Det får en ju osökt att tänka på om det skulle gå att göra på oss människor med, ökat minne, bättre kapacitet samt att vi skulle arbeta mycket snabbare. Hmmm, undrar om det också har något med min "årsmodell" att göra, att vi har lite sämre minne, lite långsammare och inte samma kapacitet som en nyare årsmodell. Vi kanske inte har lika bra andrahandsvärde som en nyare årsmodell, men vi kan vara värdefulla ändå.

Tids nog så når vi det vördnadsfulla och aktningsvärda epitetet antikvitet, och det kan man ju se på exempelvis "antikrundan" vilket intresse och framförallt vilket värde det innebär. Så kom inte och påstå att värdet inte höjs med åldern, för det gör det. Nu skall jag ta mig en kopp kaffe och invänta min värdeökning.

Ta det försiktigt imorgon fredag den 13!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för varningen!!
Och som du säger så är det skoj, om man vågar vara barnslig..

Anonym sa...

Inlägget var från mig // Mija

Brita sa...

Antikrundan från Mora börjar nu. Få se om jag är med där. Dalarna och antik. Kunde vara jag. Jag har visserligen inte varit där i detta sammanhang.
Men idag känner jag mig bara gammal, inte antik. Vår dator skulle också behöva en ansiktslyftning. Men det är inte riktigt läge för det just nu ekonomiskt.