lördag 7 februari 2009

Nya hälsingetjejer i sångtävling

Ikväll är det lördag igen och nu för tiden verkar det betyda att TV invaderas av duktiga sångfåglar från Hälsingland. I melodifestivalens avsnitt ikväll representeras vårt landskap av Nina Söderkvist från Alfta som jag har jobbat med på Nya Konditoriet, kära nån, jag har en före detta arbetskamrat i melodifestivalen. Även om hon vunnit en sångtävling i TV redan så tror jag att hon har större chans att "slå igenom" här. Jag önskar henne all lycka till ikväll och skall göra vad jag kan för att stödja henne. Den andra hälsingetösen är Lina Hedlund, syster till vår eminenta körledare Hanna. Lina är med i gruppen Alcazar och vi håller tummarna för dem med.

Härliga helger har vi nu, undrar om denna når upp i förra helgens höjder, men förutsättningarna finns, först bandy sedan hälsingska sångfåglar i TV. Vi hoppas att det går bra för bägge, vi skall jobba med så gott vi kan. Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

Brita sa...

Sjung på. Jag missar det i kväll men ser reprisen i morgon.