lördag 28 februari 2009

Fler såna här härliga dagar

Igår kväll så samlades vi några kamrater i vår källare där vi bastade, bubblade, drack vin, åt och inte minst så pratade vi och pratade och pratade...Åse hade varit tvungen att stryka sig tidigare i veckan för start på Begsåkers ovalen, jag tror inte hon ångrar sig så värst då det blev en seger för hennes älskade Hailstorm Face, följd av två andra Bollnäshästar på andra och tredje plats. Grattis till segern Åse, grejorna i källaren står kvar!

Imorse så klev jag pigg och nyter upp och matade hästar, fixade stallet och pysslade på med diverse göromål. Det flöt på så bra hela morgonen så mitt på dagen så packade vi lite fika och gav oss iväg till Prästnäset där vi satt och njöt av vårsolen och vårt fika. Sedan hemma igen så försökte jag bära fram Charlotte Kalla i skidspåret, men tyvärr.

Imorgon bitti är det dags att kliva upp i ottan igen, detta för att hästarna skall ha ätit och kommit ut i hagen före 7.30 då jag i sällskap med bland annat allas vår "Plex" och en hel del av Sveriges befolkning skall uppleva årets Vasalopp. Sedan väntar nog lite korvgrillning, och den här gången skall jag komma ihåg kameran som låg kvar hemma idag när det var så bedövande vackert. Femmilen får vi se hur det blir med men skall Anders Södergren åka så kan det hända att jag måste finnas till hands för honom, det visar sig imorgon.

Inga kommentarer: