söndag 8 februari 2009

Hejsan mitt i snöfallet

Oj, oj, oj vad det snöar, nåja, man behöver inte fundera över träning, för det ger sig själv. Dessutom ger det en utomordentligt god ursäkt till bastubad, bubbel och god mat. Jag menar man har ju varit duktig och förtjänar att skämmas bort lite, eller ... i alla fall om man får säga det själv =) Men det är väl bara att skotta vidare. Vi kan i alla glädjas med alla barn som får chansen till ett sportlov i vintersportens tecken, må de glädjas i skid-och pulkbackar.
Igår så gick Alcasar vidare i melodifestivalen, så en hälsingetös fick vi vidare. Tyvärr kom inte Nina vidare, trots att jag röstade på min gamla arbetskamrat. Det var ju tråkigt tyckte jag, men vi hoppas att hennes karriär går spikrakt upp i toppen ändå, utan melodifestivalen. Bandyn var otursföljd, med mina Bollnäsögon sett, vi hade många fina, och otroligt jättefina målchanser, men tyvärr så ville bollen inte in i mål. Så nu får vi ta nya tag och slita och arbeta åt oss de poäng som behövs, men jag kräver ingen vinst vid bortamötena med Sandviken och Hammarby.

Nästa syster Hedlund med champagne efter en seger i sångtävling i TV, dom måste vara som gjorda för det. Grattis till dom bägge och hoppas verkligen det blir fler liknande bilder =)

1 kommentar:

Brita sa...

Hej, hej själv mitt i snöfallet. Jag skottar snö och steker älgkött. Medan jag ändå är i farten blir det inte bara filé utan också älgbiffar och älgfärsbiffar med bacon. Heldag vid spisen och snöskyffeln. Det blir nog bra.
Varma snöhälsningar