onsdag 25 februari 2009

Förlåt mig alla Gästrikar

Jag måste nog förklara mig. Jag skrev igår att Daniel Westling var en äkta hälsing. Förlåt alla som bor i Gästrikland, naturligtvis är han Gästrike, eftersom han är uppväxt i Ockelbo. Men han har sin släkt i Bollnäs och härstammar från Acktjära, en liten by på skogen mellan Bollnäs och Kilafors. Hursomhelst så önskar jag honom och hans gemål all lycka i livet tillsammans.

Om ni gillar lite styrka på tungan och lite klös i maten så prova receptet som Ging delat med sig av, då får ni lite hetta till middagen. Vet ni inte vad ni skall äta till såsen så prova detta, mumsmums tycker jag, och så även min sambo, det gör sig dessutom alldeles utomordentligt i matlåda. Stort tack Britt-Marie och Ging för detta recept som skänker oss lite hetta i vardagen =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
I Acktjära hade vi dopet, i ett liten gulligt torp.
Likaså körde vi mkt häst där förr.
Undrar vart han höll till där?

Åsa sa...

Det är er son, kungligt namn han med, och vår nye prins. Vilken prakt Lassie, det är inte många som slår den =) Ha det bra.

Brita sa...

Jag har jobbat med Olle Westling under tiden som de bodde i Falun så jag räknar helt klart med att bli bjuden på bröllop.