måndag 16 februari 2009

Festlig gala

Travgalan på Hagmyren blev väldigt trevlig, god mat, dans, trevliga och festglada människor. Och jag hade äran att dela ut pris till årets fyraåring som blev Laura Fronline, hon tränas av Tomas Pettersson och sköts av Åsa Eriksson (min granne). Det behövs lite galor och priser, det värmer att tänka tillbaka på när man skall upp tidiga mornar för att sköta djuren och kalla blöta dagar när man drar på sig munderingar för att stå ut i dåligt väder. Grattis till alla vinnare på galan som sliter i ur och skur för att vi skall ha fina hästar att njuta av på travbanan, ni är väl värda era priser. Lite guldkant på tillvaron.

Kvällen blev dock inte riktigt som jag räknat med. Bussen vi åkte med upp till Hudiksvall rullade hem utan mig, där stod jag kvar i Hudiksvall när allt var slut. Som tur är så har jag ju min underbara väninna Ulla i Hudik som jag brukar besöka på sportloven, nu hade jag tänkt hoppa över det i år eftersom vi träffades på travgalan. Men nu blev det så att jag följde med Ulla hem för att sova över där. Katten Fanny blev väldigt nöjd eftersom de enda gånger hon får sova i sängen är när jag är på besök och Ulla och jag tog oss en nattmacka (eller var det två kanske) när vi kom hem och umgicks en bra stund innan vi kröp till sängs. Vätska till mina linser höll Kina, Ullas syster med, hon brukar ofta få offra sig för oss på ett och annat sätt när vi är i farten (tack Kina).

Det var dock inte så trivsamt att på söndag kliva i gårdagens feststass och de högklackade skorna, jag hade gärna haft något bekvämare till hands, men så var nu inte fallet. Hemfärden från Hudik gjordes med tåg till Söderhamn och vidare med buss till Bollnäs. Väl hemma igen så gjorde jag lite av vad planerat att få gjort under söndagen sen firade jag och sambon "alla hjärtans dag" med en god middag med konjaksflamberad pepparstek och kaffe med vaniljhjärta som min kära mor köpt till oss.

Även om det var surt att bli lämnad i Hudiksvall på lördag natt så kommer jag nog att minnas denna gala ett bra tag framöver.

6 kommentarer:

Admin sa...

Hahaha - du håller stilen! Busen gik väl för tidigt hem förmodar jag ;-) Tur du har kompisar! Kram!

Åsa sa...

Jo, ibland så liksom förflyttas man tillbaka till ungdommen. Jag har väl aldrig åkt hem från Hudik på natten så kroppen trodde väl inte att det överhuvudtaget var möjligt =)

Anonym sa...

Roligt att du håller stilen, säkert hade ni kul!
Så sant lite mera glitter till de som sliter och jobbar med, och runt travet. Oftast så är det bara spelet och vinnarna som får glänsa!

Brita sa...

Tur att du hittade en lösning så du slapp gå ute hela natten. Bra med kompisar! Kram!

Anonym sa...

Jag får tacka för trevligt sällskap! Det var det roligaste jag varit med om på väldigt länge men jag var glad att det inte fanns någon tequila där;)

Åsa sa...

Mija: Nästa gång får vi hoppas att det är våran tur, att träffas och prata och ha trevligt.

Brita: Ja, vad vore väl livet utan bra kamrater.

Sara: Tack detsamma, fast tequila är klart underskattat =)