söndag 22 februari 2009

Matig utmaning

En "matig" utmaningJag har blivit utmanad av Plogflickan.Utmaningen går ut på att skriva ner fem ogoda maträtter, och sedan skicka dem vidare till fem andra bloggare för att se om de vill/vågar äta detta. Vidare ska man tala om ifall man vågar/vill äta något från utmanarens lista.

Plogflickans nej tack till detta lista:
1. Pölsa- har aldrig smakat men det är bara så motbjudande. Hundmat. Jag är nog en liten vovve för jag älskar pölsa, med bacon och rödbetor
2. Ostron- inte heller något jag smakat men även det ser så motbjudande ut. Gott, gottigott, gott, men jag föredrar den Thailändska varianten med rostad vitlök och stark sås jämfört med den franska, fast champangen gillar jag =)
3.Blodpudding- jag tycker inte om blod. Instämmer, kan äta, men till två skivor så går det en hel burk lingonsylt så nyttighetsaspekten försvinner liksom.
4. Lever - luktar illa och äta nått som lever. Gott, stekt ungnötslever med gräddsås kryddad med enbär.
5. Brunabönor- det är sött och jag gillar inte kladdigt sött mat, då vill jag ha söt efterrätt. Det är mycket sant.

Min nej tack lista är jättesvår att göra eftersom jag äääälskar mat, men det jag gillar minst kan vara ...
1. Bruna bönor-sött, kladdigt, nja.
2. Blodpudding-kan lika gärna äta lingonsylten utan detta.
3. Palt-tar hellre något annat tillbehör till fläsket och potatisen.
4. Torkad fisk-äts på Island, här i Sverige äts det av hundar, behöver jag säga mer...
5. Rågflingegröt med russin- påminner om tapetklister, och det äter jag heller inte.

Inga kommentarer: