söndag 1 mars 2009

Nu är det ett år till nästa gång

Idag har det varit nästan hela förmiddagen framför televisionen och årets Vasalopp. Det var en värdig vinnare som gjorde stort arbete under loppet, det är roligare när någon som dragit en del av lasset under vägen vinner mot någon som legat och smugit i ryggar hela loppet. En värdig vinnare fick vi, för tredje gången!!!

Vad gäller en annan sport så är det lite annorlunda, skall det verkligen kunna vara så stor skillnad på två lag i en semifinal så att matchen kan sluta 4-10. Jag tänker naturligtvis på matchen mellan Hammarby och Sandviken i bandy som Sandviken vann.

Nu är det slut på sportlovet och imorgon så väntar åter arbete. Men denna vecka skall bli extra rolig. Vi ska nämligen till Wångens travskola på studiebesök, och jag har inte varit till Wången på år och dag. Dessutom så står Esterias barnbarn Bambis Victory där som är lika gammal som Fiffan. Och på torsdagen så kommer fint besök till Wången i form av Stig H Johansson och Bernt "Osten" Lindstedt. Det står mycket skoj på veckans program.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp!
Här åkte vi skidor och städade samtidigt.. Bra va?
Vilket kanon jobb du har, misstänker att du inte misströstar, ha de så trevligt på din resa norröver.

Åsa sa...

Ja, visst har jag ett bra jobb, även om jag ibland glömmer bort det, men jag skall absolut inte klaga.