torsdag 19 mars 2009

Lovande vårtider

Det vackra vädret håller i sig och lovar gott inför framtiden, snart, alldeles snart kommer vi att bada i skir vårgrönska och soltimmarna blir allt fler och tiden utomhus utökas. Och även vårkänslorna, förhoppningsvis, kanske vi spirar likt vårgrönskan strax, jag väntar och längtar.
Renoveringen av vårt hus går sakta men säkert framåt, vi har nu kommit ur rivningsfasen och skall nu rikta upp golv, väggar och tak. Sedan börjar det roliga, nämligen att bygga upp alltihop och bestämma sig för kök och tapeter, golvbeläggning och miljoner andra smådetaljer som kranar, dörrbeslag till köket, bänkskivor, kakel m.m. Det verkar vara en veritabel uppsjö av beslut, jag som tänker så långsamt. Men otroligt roligt är det =). Vårt kommande kök lämnar en del övrigt att önska för dagen, men den som väntar på något gott...

4 kommentarer:

Brita sa...

Ja, det ser ut som om ni har lite att pyssla med framöver.Men det går nog lätt som en dans nu när våren kommer. Tänk på Ging, trummorna, Malée och du på dansgolvet: då får du mycket energi som tar dig igenom, tror jag.
Kramar från ett soligt Svärdsjö

Admin sa...

Det blir nog inte mycket mat lagad där... än. Men så småningom blir det nog bra. Tur du är en tålmodig flicka, haha! Kram!

Anonym sa...

Oh mkt jobb, men så kul!
Vilken av lgh är det?
Det är ju helt undrebart gulliga lgh du har.
Så många trevliga minnen därifrån!

Åsa sa...

Brita: Det är nu det roliga börjar när allt tråkigt jobb är gjort och det skall byggas upp igen.

Malee: Tålmodig var ordet =) men det blir bra och såsmånigom så blir det ett mini Åsa garden, för mina vänner som vill sova över, välkommen.

Mija: Jag tror vi delar en del trevliga minnen härifrån. Och det är i princip alla lägenheter utom din gamla, köket blir i min gamla. Faktiskt skall det bli skönt att "flytta tillbaka", undrar just om det blir som förr igen. Alla rynkor och bilringar bara liksom försvinner och all undomlig ork bara finns där igen.