måndag 23 mars 2009

Nej, men nu får det väl räcka

Jag som älskar vinter och snö börjar nu tycka att det börjar bli lite för mycket av det goda, det utbröt inte direkt någon lyckodans imorse när jag tittade ut och allt ånyo klätts i oskuldens vita skrud. Nej, jag längtar nu efter att sitta med näsan vänd mot vårsolen med en kopp varm choklad eller en grillad korv, eller varför välja när man kan få bägge delarna. Vi började dessutom med en vårstädning av hagarna i helgen, men vi får nog ta en paus i detta arbete en stund.

Nu skall jag sluta gnälla och tänka positivt för dom lovar tio graders värme till veckan. Då skall jag byta ut mitt för dagen halvtråkiga liv bestående av pannkaka till middag, disk och städning till efterrätt, då tror jag nog att jag skall ta fram min cykel och kanske ta mig en tur till något trevligt matställe nån kväll. Det är en trevlig tanke att ta med sig till sängen när dagens sysslor är utförda och hästarna fått sin kvällsmat som nu kryddats med något så misstänkt som lusernpellets, vi får hoppas att det går ner såsmåningom.

4 kommentarer:

Admin sa...

Mer snö? Vädergudarna ÄR tokiga! Ta cykeln och åk på mys-middag! Skål!

Brita sa...

Jag håller med. Jag har fått mer än nog. Nu är det väl ändå dags att få sätta sig i något hörn och vända nyllet mot solen igen.
Kramar från Svärdsjö

Anonym sa...

Kul att läsa om ditt liv! Snö finns då i massor här med. Lycka till med travet

Åsa sa...

Malee: Tur det finns taxi, det är för halt att cykla, men middag funkar =)

Brita:Nyllet skall få träffa solen i helgen, så säger dom på väderprognosen i alla fall.

Sonila: Jätteroligt att läsa din blogg med, kort och fråga kommer =)