måndag 3 september 2007

Fiffin skall starta på fredag!



Min kompis Cilla med sin Maja

Nu är det inte bara nära det är otäckt nära. Imorse anmälde jag Fiffin till start, man får anmäla sin häst några dagar innan, sen kommer en oooooändligt lång väntan, innan alla anmälningar är gjorda och spåren är lottade. Det tar ca:2-3 timmar, men det är låååånga timmar när man går och väntar. Tyvärr fick vi spår fem som är lite trångt och Fiffi är ju en stor häst så det kan bli lite tajt, dessutom kommer nummer sex och sju utanför med fart, dessa har farten uppe då de har så kallade "springspår". Men vi har fått det spår vi har och det är bara att gilla läget. Så håll tummarna och glöm inte att hålla utkik efter Cizzi Run K. i andra loppet på Bollnästravet på fredag kväll. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot denna debut. Jag har precis varit i stallet och tvättat sele, skydd och sulky för att smörja dem imorgon.
En kille med klass, Avito, en sexårig ardenneravelshingst.

Kanske man skulle skaffa sig en ardenner? Vi tillbringade lördagen med att titta på dessa maffiga djur som kan väga uppemot ett ton. Så stora och så snälla. Det var nämligen premiering på Kolgården, ett friluftsområde i centrala Bollnäs. Det hela var mycket trevligt, många fina hästar, många vackert flätade med bast för dagen. Jag fick dessutom träffa en kompis som jag gått i skolan med i Gävle (för sju år sedan!!!) som var där och visade sin häst. Blir det någon hästpremiering i din närhet så ta chansen och åk dit, du kommer inte att ångra dig.










Vackra flätor i håret förhöjer upplevelsen!

3 kommentarer:

Admin sa...

Vilka fina hästar! Lycka till på fredag, jag ska hålla tummarna! Kram.

Åsa sa...

Maleé: Tack så mycket, det kan behövas några hållna tummar. Får jag en kanon så kan du räkna med kalas.

Boel sa...

Lycka till verkligen!