måndag 24 september 2007

Däpt i däsan o nubig

Nu var det länge sedan jag skrev något på min blogg, nej jag har inte dött. Men skall jag vara ärlig har jag haft en nära döden upplevelse, jag har alltså blivit lika förkyld som bara en riktig karl kan bli. I helgen har jag somnat ifrån kaffe och konjak, på grund av förkylning. Ja då förstår ni att det var en kraftig åkomma.

Nu surfar jag på efterdyningarna, äter halstabletter och snorar. Men nu finns det hopp om livet, ett nytt försök med kaffe och konjak i helgen. Det kan man unna sig när trädgården börjar likna sitt hösttrista jag igen, vi skall nämligen städa bort det som är kvar efter sommaren i helgen. Jag välkomnar hösten med hela mitt väsen, doftljus, goda teer, en god bok, och framförallt slut på allt grillande, sommarlekar på fester, pilkastning, och allt annat som hindrar en från att sitta still och ta det lugnt. Nu är det tillåtet att krypa in och mysa om kvällarna, tack för det;)

2 kommentarer:

Admin sa...

Då har du varit riktigt sjuk!Krya på dig - åtminstone så mycket att du hinner med konjaken :-)

Boel sa...

Jag fick också en sån djävulusisk höstförkylning för en månad sedan. Är fortfarande snorig. Men det värsta är ju att man blir så jädrans trött. Hoppas du mår bättre nu.