tisdag 4 september 2007

Kräftskivan som slutade med en natt i stallet...

Nu i kräftskivornas förlovade tid så är det med ett litet leende jag tänker tillbaka på en kräftskiva som för min del slutade med en natt i min kära fölmärrs box, även om jag inte log just vid det aktuella tillfället. Kvällen startade med en mycket trevlig kräftskiva i glada vänners lag med god mat och dryck, själva kräftskivan lämnade absolut inget övrigt att önska.

När vi kom hem in på nattkröken så skulle jag säga godnatt till mina älskade djur, vilket jag tyvärr glömde att meddela min kära sambo som trodde någon glömt att släcka lyset i stallet. Men min sambo som är vän av ordning slog då till och gick ut i stallet släckte lyset och stängde boxen, jag satt kvar i boxen eftersom jag trodde att han skämtade med mig och tänkte att jag inte skulle låtsas om att han busade med mig.

Efter en timme började jag förstå att han inte skojat med mig och började så smått längta ut ur boxen till min sköna säng, efter en titt upp mot gallret vi har mellan boxarna, som jag upptäckte fanns 2,40 uppöver och därefter ett minimalt utrymme på 40 centimeter mellan gallret och taket. Eftersom jag inte när det gäller vighet och spänst har minsta lilla likhet med Stefan Holm och hans gelikar försökte jag mig på att klättra över, tyvärr nödgades jag ge upp efter ett antal fruktlösa försök som bara tog mig ca: 2 meter upp på väggen. Jag fick så småningom lägga mig ner i halmen för att försöka erhålla någon form av skönhetssömn. Efter ytterligare två timmar vaknade jag och då längtade jag verkligen in till sänghalmen, i rena frustrationen tog jag mig ut ur boxen via vattenkopp och krubba för att sedan pressa mig via det trånga utrymmet mellan galler och tak.

Mäkta upprörd begav jag mig mot lägenheten, för att upptäcka att ytterdörren var låst. Ytterligare upprörd hämtade jag vår extranyckel varefter jag stormade in i sovrummet och tände alla lysen. Där mötte mig en yrvaken sambo med orden "Var har du varit, jag saknar dig".
Då förstod jag verkligen att han inte förstått att jag varit i boxen, ibland kan det bli tokigt.

2 kommentarer:

Boel sa...

Ha ha ha, jag har varit med om samma sak, men jag la mig i källaren. Maken hade sonika låst ytterdörren, han fattade inte att jag var ute hos hästarna.

Åsa sa...

Tänka sig att det maliga könet inte begriper att man måste säga godnatt? Hoppas ni har varmbonat i källaren.