tisdag 11 september 2007

Headbanging i rullatorn, hur går det???

Imorse fick jag den stora äran att hjälpa polismyndigheten med en slant. Jag hade fått låna en bil av vår kommun annars hade det aldrig hänt, min gamla mazda från -79 går helt enkelt inte så fort. Dessvärre kan man ju inte gnälla heller för vem ska man skylla på. Mina arbetskamrater hade dessutom gjort en mycket fin skylt som de förärade mig vid hemkomsten, om man vill vara kinkig kan man säga att jag betalade 2 400:- för konstverket.

Sen kom nästa nederlag, jag anmälde "Lilla Fiffin" till start och tro det eller ej, men hon kom inte med i loppet, så det blir ingen start på måndag, trist, trist och åter trist.

Så, nu har jag gnällt färdigt. För nu har min ungdomsidol Thåström varit på televisionen samtidigt som de spelade gamla "Ebba Grön" och Imperiehits. Nu snackar vi rebeller, dagens ungdomsrevolt är definitivt inte värre. Jag undrar om mina kära elever kan se sin mossiga gamla fröken framför sig vilt sjungande "Skjut en snut" och "Ung och kåt", jag tror det kan vara svårt för dem, särskilt då det inte ens funkar för mig.

Men har ni tänkt på en sak??? Hur kommer det att se ut när vi hamnar på ålderdomshemmet en vacker dag. Jag för min del tror inte att jag kommer att helt plötsligt vid 70 kommer att börja tycka om dansbandsmusik, utan fortfarande kommer att tycka om Ebba Grön. Men hur i hela friden skall jag bete mig med rullatorn när jag vill hoppa upp och ner, eller åtmindsonde headbanga. Sug på den en stund, och säg inte sen att det inte skall bli både roligt och intressant att bli gammal.

4 kommentarer:

SweFlo sa...

Jag ha rfunderat på det där med att bli gammal med. Jag vägrar att tro att jag kommer att bli en tant som lyssnar lyssnar på dansband... Det kan ju bara inte vara möjligt tror jag :-)!

Åsa sa...

Sweflo: Vad skönt att det inte bara är jag som går omkring med såna funderingar. Vi går en spännande framtid till mötes ;). Vi ses på någon popkväll inom pro.

Admin sa...

Det kommer nog se väldigt kul ut när vi hoppar runt och sjuger " ung och kååååt" vid 75 års ålder ;-)

Du borde bara köra Mazda - 2 400 kronor - fy va’ trist!

Åsa sa...

Maleé: Jag hoppas vi slipper se det live utan bara dansa och behålla vår bild av oss själva i huvudet. Något säger mig att det är bättre ;)