fredag 31 augusti 2007

Fredag igen...

Sitter här framför datorn efter en arbetsvecka som varit bra, snälla och gulliga elever har jag haft denna vecka. Och ikväll är det återigen dags att göra ett besök på Bollnästravet som tävlar igen efter ett litet uppehåll. Det skall bli roligt att träffa alla igen, för även om vi trots allt varit på trav flera gånger under tiden så är ju hemmaplan alltid hemmaplan. Kaffetåren med vännerna på vår nya fina altan utanför stallet den är alltid lika välkommen, så den ser vi fram emot. Ni kanske tycker att jag är en inskränkt "travdåre" utan andra intressen, kan kanske ligga lite sanning i ett sådant påstående, men mitt "travliv" innehåller så mycket mer än så.
Släkt, vänner, minnen, spänning, glädje, skratt, bus och sist men inte minst ett enkelt och okomplicerat leverne.

På måndag skall jag anmäla Fiffin till hennes första framträdande detta med Tomas Pettersson i jollen, dom två känner varandra sedan tidigare och kommer bra överens. Så håll tummarna imorgon när sista rakbanejobbet skall ske. Efter att vi kört häst imorgonbitti så bär det av på hästutställning av ardenner, ponnies, nordsvenskar m.m.

Ha en trevlig helg (det tänker jag)!

1 kommentar:

Admin sa...

Ha en trevlig helg du med, fast nu är den nästan slut :-) Här har den varit bra. Kram BM