söndag 30 september 2007

Kastrerad hankatt vill jag bli !


En moder vars två äldsta barn flyttat hemifrån, Alice.


Idag har Alice dotter Mirran flyttat hemifrån, för att bli sällskapsdam åt en äldre dam, hon kommer med all säkerhet att ta kommandot i huset och få i princip exakt som hon vill. Igår flyttade Björne som i framtiden kommer att kallas Sigge, han flyttade till min kusin och hennes familj en kilometer härifrån. Sigge skall axla manteln efter Harry som är mormors bror till Sigge, det är ingen lätt uppgift för Sigge att ta över efter häradsbetäckaren Harry, grannflickorna lär stå på kö, men bonden som har kattfröknarna är nöjd eftersom Sigge är svart och Harry var röd, så nu hoppas bonden att kattungarna får en annan färg, omväxling förnöjer.

Det är så sant som det är sagt, att om man har något att säga till om i sitt nästa liv så vill jag bli kastrerad hankatt. Jag skulle då vilja bo hos en tant med klänning eller förkläde, detta för att man då kan ligga i lugn och ro utan att oroa sig för att åka ner. Hemska tanke att ens matte har wct overall, då kanar man hjälplöst omkring. Kastrerad vill jag vara av ren och skär lathet, då slipper man slåss och jaga brudar.

Nåja, jag har väl inte direkt någon brådska att byta identitet. Nu skall Alice och jag ta oss lite god ost och mysa lite.

2 kommentarer:

Admin sa...

Det låter som en bra idé. Jag kan ligga och spinna i soffan nästa varv :-) Kram

Åsa sa...

Kanske man får någon trevlig granne man kan språka med ifall man vill vara utomhus och jaga solkatter någon dag. Hälsa med dig, kram från oss!