söndag 9 september 2007

Debuten ändade i...

Femtespåret blev vår baneman, det blev för trångt och Fiffin fick inte hovarna på rätt plats utan galopperade. Jag kan inte lasta min springare för hennes misslyckande heller, sin storlek rår hon ju inte över. Men som den luttrade hästägare jag är så är det bara att ta nya tag, vi har ett nytt lopp vi kan anmäla till den 17 september på Bollnästravet. Nerverna kanske inte är fullt så tokiga nästa gång så debuten är avklarad. Det var i alla fall en trevlig kväll trots galopp och regn.

Lördagskvällen ägnade vi åt andra djur, nämligen åt älg. Vi fick älgköttet från älgjakten, men med god hjälp från min moder så var det hela relativt smärtfritt avklarat. Så nu är årets köttranson i säkert förvar i frysboxen, det är bara att gå ner och låta inspirationen flöda inför matlagningen. Matlagning ja, nu när vi närmar oss hösten så går vi ifrån flashiga grillspett med annorlunda såser, udda sätt att tillaga vår kära knöl potatisen samt sallader och grillade frukter. Åter i vårt kök inträder nu kära gamla rätter som kalopps, söndagsstek, mustiga höstgrytor med svamp och många gamla kära vänner ackompanjerade av en flaska rött och levande ljus. Välkommen åter höstrusk och mörker som låter oss stänga in oss i våra lägenheter och hus och bara mysa och må.

4 kommentarer:

Admin sa...

Va synd! Bättre lycka nästa gång!

Åsa sa...

Ja, skam den som ger sig!

Admin sa...

NU är jag kund hos ATG :-) Här ska spelas på hästar... bättre sent än aldrig, eller hur!

Åsa sa...

Lycka till! Jag håller tummarna, hoppas det blir en storvinst.