tisdag 7 augusti 2007

Gymnastik för både folk och fä

Igår provade jag och Fiffi något nytt, eftersom Fiffi är en travhäst vilka brukar bli rätt stela i kroppen så skadar det inte att köra lite annan träning. Så igår tog jag och Fiffi vårt första ridpass med lite dressyr samt att vi provade att hoppa och använda kavaletti. Jag kan väl säga att det gick lite sisådär, jag skyller en del på hennes storasyster som stog inne i stallet och skrek ut sin ensamhet under hela ridpasset, trots att Esteria var inne. Vi övade volter, serpentiner, start och stopp samt sakta och fort innan vi gav oss in på kavalettiövningarna. Kavalettin gick alldeles utmärkt så då bestämde vi oss för att prova ett litet hinkhinder, men Fiffi tyckte nog att det var lite för litet för hon tog glatt fart och travade över utan att behöva hoppa, varför göra det svårare än det är? Okej, vi tog större hinkar men Fiffi sprang glatt igenom dem med. Det konstiga är att hon har hoppat tidigare med mig springandes bredvid i grimskaft. Nåja, nu har vi en ny utmaning att ta oss an.

Men om Fiffin har hälften av den träningsvärk jag har så lider jag lite med henne, ibland blir man medveten om att man har muskler man inte trodde fanns. Inget ont som inte har något gott med sig. Nu skall jag packa en liten väska med saker och bege mig till vår lilla badstrand och där umgås med allt från goda vänner till snokarna som även dom upptäckt vår annars ganska hemliga badplats. Det är lika bra att passa på så här sista veckan på sommarlovet.

Ha en trevlig dag i solskenet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp i galopp!