måndag 6 augusti 2007

Ibland så går det bakåt

I det här huvudet mina vänner rör sig otroligt mycket. Som ni kanske förstått så är lilla Fiffin en speciell flicka med egna ideer och det är inte sällan man undrar vad som egentligen rör sig där innanför. Och det kostar på att förstå hur den lilla damen vill ha det och hur hon tänkt sig det hela. Men hennes fördel är att hon aldrig "ställer till" med något, hon skenar inte, hon slår inte, hon bits inte, det är en snäll häst. Däremot är hon något av en världsmästare på att stå still, och man rubbar inte en häst som bestämt sig för att stå stilla.

Idag tänkte jag vara en snäll matte och ta in flickorna och ge lunch inne för att det är över 35 grader varmt i solen, då tänkte jag att det skulle vara skönt för dem att komma in i ett svalt stall en stund. Fiffi stod vid öppningen, redo att gå in, todde jag ja. Hon gick snällt ut ur hagen men sen var det stopp, och då pratar vi tvärstopp.

Nu har ju jag och min lilla stumpa kamperat ihop i fyra år så just det här problemet har vi lyckats lösa. Fiffi har en "backdag", nu kanske ni undrar vad det är. Men det är ganska enkelt, en del dagar vill Fiffi backa, då är det bara att vända på steken och backa vidare till stallet. Oftast backar vi ända fram men ibland vänder vi och tar det hela framlänges.

Alla sätt är bra, utom dom dåliga!




Inga kommentarer: