fredag 3 augusti 2007

En mycket givande dag



Igår morse var det dags att se hur lilla Fiffin mådde efter andningspausen hon fick efter kvalet. Vi åkte in till banan och selade vår lilla springare, vi provade henne igår med en lite ny utrustning, mjukt rakt gummibett och kryss(pullar)grimma och ingen käk(checkrem). Kryssgrimman gör att hon inte kan gapa som en haj och därför bli starkare och inte ta styrning, och ett rakt, mjukt gummibett gör (förhoppningsvis) att hon inte kan nypa sig av bettet eller att det irriterar på annat sätt.



Och tro det eller ej, det verkade som hon trivdes med grejorna. Och det kan jag säga att om hon trivdes med det hela så var det ingenting mot vad jag gjorde. Det är betydligt mycket trevligare att sitta i vagnen och köra med fingrarna, isället för att ligga baklänges och försöka få hejd på femhundra kilo. Vi körde sex intervaller i 30-26 tempo (45 sek. vila emellan) på ett bra sätt, och tolv minuter efter detta hade Fiffi 84 i puls, vilket är vad hon brukar ligga på när hon tränat på lite, utan att ta ut sig. Dock är hon fortfarande lite "tassig" så därför inhandlades ett par falsade guldskor(bak) med bra fäste och ett par halvrunda (runda framsteget) fram samt en sula fram för att "dämpa" lite. Sen blev det ett telefonsamtal till Emil som körde henne i kvalet så skall han komma och sko henne någon dag. Det är en fördel att ha en hovslagare som kört hästen och vet hur hon travar som man kan diskutera med. Så förmiddagen blev till belåtenhet.



Sen på kvällskvisten var det dags för bloggskola, och min lärarinna i skolan heter Britt-Marie
(läs hennes blogg). Hade jag som en duktig elev varit med i matchen hade jag naturligtvis dragit upp min digitalkamera och fyrat av, men den som någon gång träffat mig och B-M vet att vi har mycket att avhandla, så tyvärr föll det ur minnet, men som sagt var kolla in hennes blogg där finns hon förevigad. Jag hoppas att ni ser skillnaden på min blogg. Jag kan nu mer lägga in bilder, länka samt se hur många som varit in på min blogg, förutom de trevliga människor som lämnar små trevliga och roliga kommentarer (tack alla ni).


Rosen är till B-M som tack för hjälpen (hon har en till blogg: Maleé Garden)

2 kommentarer:

Admin sa...

Nu börjar det bli riktigt snygt. Du är en duktig elev :-)

Åsa sa...

Maleé: En duktig elev med en bra lärare. Dock är det så roligt så jag ser med bävan fram emot när jag får regler på datoranvändningen, högst en timme om dagen. Liksom många får TV förbud.