tisdag 31 juli 2007

Nu är festen över och vardagen här igen.

Nu är det vardag igen och dags för städing, tvättning, träning, fotvård och mycket annat. Idag har det stått tvättning och fönsterputsning på schemat, inte så kul när man är mitt uppe i arbetet men det ger dock en stark känsla av tillfredställelse samt en underbar doft. Och när arbetet väl var undanstökat belönade jag mig själv med en stilla ridtur i skogen, jag på lilla Fiffin och min sambo på Tanten. Alla hade trevlig utom lilla Fiffin som är på väg in i brunst igen och gnisslade tänder i tre kvart (ridturen varade en timme), hon blev dock nöjd när vi kom hem igen och hon blev lite ompysslad samt fick sitt äpple. Dom som säger att vägen till mannens hjärta går genom magen har definitivt inte träffat en häst, där ligger männen i lä, med hästlängder.

Vår lilla kattmamma, Alice, har innan hon fick sina småttingar sovit med oss i sängen, gärna under täcket. Inatt kom hon helt plötsligt på att det skulle vara mysigt att sova i vår säng igen, det var länge sedan, men har man småttingar så kan man ju inte lämna dem vind för våg. Därav kom det sig att vi inatt vaknade av ett förfärligt pipande och en katt som spankulerade fram och tillbaka på oss, mån om att även kattungarna skulle tycka att det var lika mysigt som hon tycker, av deras klagolåt att döma (som tilloch med väckte de som annars sover genom en rockfest) så var de tveksamma till sin nya placering och sovplats. Nåja, i sinom tid när mormor gnuggat sömnen ur ögonen och förstått att något var annorlunda så tog Alice och jag oss en pratstund. Trägen vinner så när jag och sambon burit tillbaka kattungarna fem gånger så fick Alice ett eget täcke att sova under, och tro det eller ej, uppenbarligen var det vad hon ville ha. Så nu vet vi att Alice vill ha sitt eget täcke och bli nattad och omstoppad när det är läggdags (tror vi, vi får se ikväll).

På torsdag är det dags att lufta lilla Fiffin på rakbanan en sväng, dessvärre är det ju bara att hoppas på att hon går in i brunst framåt fredag-lördag så hon är någorlunda på bra humör på torsdag. Sedan skall hon förhoppningsvis träffa sin massör/kotknackare, inte för att det är något fel, men det skadar aldrig att kolla. Dessutom, vem nekar till en massage, särskilt när man tränat lite hårt och kanske har lite mjölksyra och andra slaggprodukter som vill ut ur kroppen. Jag skulle inte neka till det, såvida inte det vore ett kriterium att träna hårt först, då är det nog troligt att jag skulle fundera på saken först.

Inga kommentarer: