tisdag 10 juli 2007

Vi skottar sand...

Man kan inte påstå att det är särskilt roligt att skotta sand, men det ger en viss tillfredsställelse att kunna säga att man under dagen skottat ETTHUNDRA kärror sand, låter ganska bra va (det är troligtvis Luther som talar)? Nu kanske ni undrar varför i hela världen man skottar sand för. Jo det är nämligen så att vi har sand i våra boxar i stallet, ja, inte bara sand förstås, vi har ju naturligtvis strö som alla anrda, men underlaget är sand, och när vi mockat ett år så måste vi fylla på. Så nu är det endast lite bättringsmålning kvar i stallet sen är det nästan som nytt och vi kan gå där och mysa.

Igår kväll skolkade vi från allt vad arbete heter och åkte till Hagmyren på trav, det enda vi gjorde så åt vi, jag åt en "sommartallrik" som är en rapsodi med godsaker vilken jag försöker stifta bekantskap med åtminstone en gång per sommar, i övrigt så ägnade vi kvällen åt ungänge. För er som ej varit på trav kan jag säga att stämningen är oerhört gemytlig, ålder och utseende spelar mindre roll, om ni inte tror mig så titta på något TV-sänt trav i regnväder och fråga er ärligt om travet gagnar utseendet. Vid närmare eftertanke kan det kanske vara fallet i ett långsiktigt perspektiv och man tänker peeling och lermask.

Nu mina vänner skall jag slita mig från min kära dator och bege mig iväg för att hämta färg och andra nödvändiga attiraljer inför morgondagens arbete, samtidigt skall jag passa på att skaffa något gott att tugga på till ölen som står kylda i kylskåpet. Ikväll måste nämligen jag och min sambo fundera på vår semester, och då det är fullständig idetorka på området så tar vi fram dartpilarna och Sverigekartan få se vad som händer, vi har nämligen tänkt åka på fredag. Tips mottages tacksamt.

Inga kommentarer: