fredag 6 juli 2007

Hejsan,

Nu är det nära. Efter drygt fyra års samvaro med en dam som är född med en otroligt egen vilja och ett eget humör skall vi nu försöka oss på ett kval. För att förtydliga mig skall jag kanske berätta att damen i fråga är en travhäst och lystrar till namnet Cizzi Run K. Ja, ja, om du läste ihop "efternamnet" (Run K.) och fnissade lite framför datorn så kan jag trösta dig med att du inte är ensam.

Det var för många år sedan när jag skulle registrera in min första uppfödning (Mistral Run K.) och samtidigt registrera in ett handelsbolag. Jag funderade och funderade, man vill ju att det skall låta bra när man skall dras med det i framtiden. Men efter ett tag kom jag fram till att Run K. skulle bli bra, Run, för att det betyder springa på engelska och för att min käre far vilken jag ärvt intresset av hette Rune, och sedan förstås K. som i Kilström.

Nöjd med vad jag åstadkommit så registrerade jag glatt in både häst och handelsbolag. Allt förlöpte bra och livet gick vidare, jag beställde en grimskylt till uppfödningen. Grimskylten förevisades glatt för vännerna, och vad blir reaktionen, om inte ett stort gapskratt. Jag förstod ingenting (har det inte varit för dig Ronny har jag fortfarande inte förstått) mellan skrattsalvorna förklarades för mig att förmodligen de flesta kommer att läsa ihop det hela och därför få sig ett gott skratt.

Med tanke på omkostnaderna för namnbyte av häst och handelsbolaget så fick jag helt enkelt vänja mig vid tanken att bjuda på detta. Och nu är det snart dags att se detta traverklamp i tryck i ett travprogram, en del saker tenderar att följa en vidare livet igenom.

Sensmoral: Rådfråga gärna andra människor inför stora beslut i livet och var öppen inför konstruktiv kritik

1 kommentar:

Admin sa...

Hehe, jag hade nästan glömt Run K :-)

Välkommen till bloggar-gemenskapen! Kram från en annan bloggare.