tisdag 24 juli 2007

Äntligen hemma



Nu är vi hemma från semestern igen, äntligen, skulle jag vilja säga. Många skulle kalla mig tokig eftersom jag har hemlängtan efter tio dagar (vilket är min längsta semester på 10 år) men sån är jag. Jag längtar hem till mina djur även om jag vet att de har det jättebra, jag längtar efter vår speciella vänskap. Även om jag skall ärligen erkänna att efter denna semester så läntar jag oerhört efter vår lägenhet som efter dessa tio dar känns helt enkelt gigantisk, för att inte säga såååå modern, med dusch, kök och inte minst vattenklosett inomhus, woow, vilken lyx.

Vi har hämtat hem lilla Fiffin från hennes gudmor där hon skött sig exemplariskt och varit sitt allra bästa jag. Hon är dock inte riktigt fit for fight i sina fötter så vi har fått order av gudmodern som gjorde sitt med klinga och rasp innan vi for hem. Till saken hör även att den kära gudmodern som har en syster som är gift i USA har meddelat att om man inte målar tånaglarna på sommaren "over there" så är det att jämföra med att inte raka sig under armarna i Sverige (om man är kvinna alltså), sen är det ju upp till var och en... Nu plägar den kära gudmodern att "händelsevis" undra vilken färg jag valt, oj, ursäkta , du har inte... Så nu är man slav under Lilla Fiffins gudmoder vad gäller fotvård både på två och fyrbenta.



Nu kallar de fyrbenta på uppmärksamhet (läs kvällshavre) sedan är det dags för sängen, sov så gott så hörs vi framgent, och vänta bara tills jag lärt mig att fixa in bilderna. Vi höres!

Inga kommentarer: