söndag 8 juli 2007

Nu har vi en starthäst


Nu är det över, jag har en starthäst i stallet. Men nu hamnar jag i bryderier, ska jag starta eller ska jag finslipa lite till? Denna fråga tål att fundera på. Gårdagen avlöpte till belåtenhet, jag skämde inte ut selen jag fått av min farbror Börje, en guldsele han vunnit, som tur var. Hästen skötte sig utmärkt i kvalet, men blev sen väldigt irriterad när hon inte fick åka hem direkt när hon var klar utan blev tvungen att stanna på trav nästan hela dagen. Irritationen var så kraftig att varken snygga killar eller havre hjälpte. När vi väl kom hem så fick både folk och fä sitt lystmäte i form av god mat och dryck, i trevligt sällskap.

Idag är vi tillbaka i verkligheten och har fått klä på oss blåstället igen. Nu skall stallet bli fint, högtryckstvätt, färg med mera, ger oss en trevligare tillvaro under resten av året. I år har vi dessutom hyrt en högtryckstvätt med varmvatten, en högtryckstvättarnas rolls-royce, vilket gör det hela mycket roligare. Detta kanske verkar lite tokigt, men apparat som man får ställa sig bredbent och stadigt innan man trycker på munstycket det är en häftig känsla, det är så det ska kännas.

2 kommentarer:

Admin sa...

GRATTIS!

Åsa sa...

Tack, det värmer. Nu kom vinterni Frankrike ett steg närmare.