lördag 7 juli 2007

Surt i kvadrat...

Oj, oj, oj, ibland kommer vissa tillfällen olämpligare än annars. Cizzi hade igår en så kallat dålig dag när hon med alla medel visar att hon inte vill vara en söt och rar tös, utan hellre vill tillfoga människor mer eller mindre skada. Med andra ord min kvalhäst är brunstig för dagen och har sin prioritering ställd på helt andra saker än tävling, vårt , eller rättare sagt Cizzis hopp, är att det i samma stall imorgon står någon trevlig hingst som har den goda smaken att visa henne sin uppskattning.

Till er som inte haft äran att träffa ett sto med dessa problem vill jag bara säga grattis, dom är inte alltför underbara. Det kan hända att dessa problem känns igen via andra kanaler, men tyvärr så äter inte hästar choklad, dom hänger sig inte heller åt att titta på hederliga gamla snyftfilmer typ "Borta med vinden" , "Dimmornas bro" eller något säkert kort som "Barnen från Frostmofjället" eller en klassiker som Lassie. Men lite havre eller andra godsaker gör inte saken sämre. Nåja, vi får ta dagen som den kommer. Selen hänger nytvättad i stallet, höpåsen, skydd, täcken, stetoskop, hinkar och allt är klart för packning, så jag har gjort min del i det hela, så här långt.

Vad gäller mitt tillstånd så är det aningen förvirrat och skall jag vara ärlig så har matlusten varit bättre, vilket i mitt fall är en klar fördel. Man kan förklara det hela med att om jag haft några fler starthästar hade jag förmodligen inte behövt bekymra mig lika mycket inför "Beach 2008". Men vad gör det, vädret som består av ett fint strilande från vår herres sida ger även vår del av världen ett surt intryck så Cizzi är i gott sällskap.

Håll nu tummarna för att det står en starthäst i stallet imorgonkväll!

Inga kommentarer: