fredag 27 juli 2007

Travfest i mina hemtrakter.

Godmorgon på er allihop! Jag sitter här på lördag morgon och dricker mitt livgivande och för humöret helt nödvändiga kopp kaffe. Stallet är klart och Alice har gått ut för att få sig lite luft och för att sköta sina dgliga behov medan jag är barnvakt.

Igår besökte jag två för mig helt okända platser som ligger i mitt närområde, nämligen, lindskogen i Lindefallet och Borka Brygga. Detta på bekommen anledning beroende på att min moder fyllt år och önskat sig en trevlig dag. Vi for iväg i arla morgonstund med fikakorgen packad. Vårt första stopp blev bland lindarna i Lindefallet som är bland de norligaste lindarna i vårt land, vi hade vädrets makter med oss och vi var väldigt nöjda med vårt besöksmål. Jag kan rekomendera ett besök, men endast om du som jag som tokig biolog eller liknande och finner intresse i att gå mitt i skogen och titta på växter, och inte är rädd för huggormar. Tycker du inte att detta låter så upphetsande så hoppa över detta besök och gå direkt på Borka brygga.

På Borka brygga var det dags för dagens närande lunch som intogs på en inglasad altan strax intill havet, de hade dessutom den goda smaken att erbjuda sittdynor och filtar till de gäster som så önskar, det tycker jag är omtänksamt och en mycket trevlig gest. Vi intog sikromstallrik till förrätt och pepparlax till varmrätt, åhhh så gott det smakade. Jag kan å det varmaste rekomendera denna restaurant om man vill unna sig något lite extra.

Just nu brottas jag med min inställning och min attityd, desssutom är jag rädd att detta kommer sig av stigande ålder. Jag funderar huruvida jag skall åka till Hagmyren på V-75 i det enligt metrologerna kommande regnet eller om jag skall stanna hemma, för tio år sedan hade denna frågeställning inte ens föresvävat mig. Regn är inte lika behagligt som sol, det är sant, men "inte är jag gjord av socker och inte är jag gjord av salt, å smälter jag lite så inte smälter jag allt". Nej, mina vänner, nu packar jag fikakorgen och åker till Hudiksvall på trav. Ha det bra så hörs vi sen (kanske det blir rätt sent så jag skall på födelsedagsfest ikväll med mat och dans).

1 kommentar:

Admin sa...

Ha så kul på både trav och kalas. Själv jobbar jag så jag ska hinna hem och hälsa på dina kattungar!