lördag 3 november 2007

Här händer det saker hela tiden

Vem har sagt att det är tråkigt att bo på landet utanför en liten småstad som Bollnäs? Här händer det saket hela tiden (nåja, ibland i alla fall). Igår gjorde undertecknad något som jag inerst inne i mitt hjärta önskat mig och drömt om. Jag har kört grävmaskin, en stor sådan. Och kan man tänka sig, det är precis lika roligt som man kan tänka sig. Jag fick den stora äran att provköra en grävmaskin ute i vår hästhage (måntro varför jag inte fick prova utanför huset?) och jag säger bara att får ni någon gång chansen att prova så vad ni gör, neka inte till den chansen.
Vi har ju dessutom allhelgonahelg som på senare år även influerats av det amerikanska Halloween firandet. Vad mig anbelangar så är jag mest för våra gamla svenska traditioner, med ett undantag. Vår granne har en gång förärat oss en liten rolig figur som vill bo i vår trädgård en helg per år och glädja förbipasserande med sitt breda leende, och det får han mycket gärna göra. Tyvärr gör dagsljuset honom inte riktig rättvisa då han har en lampa inombords, man kan säga att han "tänder till" när mörkret faller.



Sen har ljuset kommit till oss i form av ett snötäcke som mötte mig imorse när jag gick ut och skulle mata våra små vänner, det kommer troligtvis att försvinna till imorgon. När snön valde att komma idag fick vi göra en liten omkastning i vår planering, vi fick helt enkelt ta och byta däck idag och köra Fiffin på rakbanan imorgon. Har ni tänk på att December snart är här med ett stabilt snötäcke, advent, ljusstakar, glögg, pepparkakor och allt annat vi längtat efter i snart ett år:-)





3 kommentarer:

Admin sa...

Men va vackert! Och tidigt, den är ju bara i början på november.

Grävmaskin - lyllos :-) förstår inte varför dom lät dig precisionsgräva alldeles vid huset... Kram!

Admin sa...

Nämen... skulle vara:

förstår inte varför dom INTE lät dig precisionsgräva alldeles vid huset... ;-)

Åsa sa...

Det vackra varade en morgon sedanvar sagan all för den gången. Men grävmaskin är något jag verkligen rekomenderar, får ni chansen så ta den.